18/2 04.20 Fiskarfru

  1. Tänkte göra en summering av vad som hänt dem senaste dagarna.

     14/2 var ute och shoppade på stan lite pyjamas en jätte fin med plysch och rosor på.
              Sen massa strumpor och annat nödvändigt. For förbi en sväng på systemet också ifall att.
              Senare på kvällen var M och jag hos Fabolous M och kollade på melodifestivalen.
              

     15/2  Jag styrde massa hemma karln jobbade så passade på att städa och röja lite.
                Var också min dag hos Pepi (stallet). Var hur fint väder som helst.
                Helt blå himmel och solen sken. Red långtur i ca 1 1/2, nyttigt skulle hon behöva oftare.
               
     16/2   Blev väckt av telefonen , hm en intressant bokning från sthlm.
                (Häftigt.) Var även ute på lite shopping. Ska styla om lite på jobbet.
               Så hittade en del spännande prylar. Köpte två draperier ett grönt och ett vitt med stor pärlor.
              (satte upp det idag i skylten, blev asfint) Köpte även en massa spännande pärlor och band och så.

    17/2   Fixade och trixade mest hela dan. Fixade lite med de grejerna jag säljer på tradera.
               Rensade i min garderbob och blev av med ca två ikea kassar. Plus lite mer.
               (jag som inte hade några kläder)  Sen hade jag en bokning , det var kul. (aha jobb igen kan väl inte låta bli)
               Fick himla massa ordning, känns skönt.Förresten väntade på mitt paket som skulle kommit igår. Som inte  kom idag heller


    18/2   Denna dag började 04.20 tvungen att kliva upp för att ha chansen till bil (så går det när man är fiskarfru)                     då vår vanliga bil är på verkstad. Gick självklart och la mig igen när jag kom hem igen. Har hunnit med mycket idag gick upp ganska skapligt käkade och fixde en massa tvätt. Lyckades också fixa så att vi får vårt enormt stora körsbärsträd nerhugget, frågade dem som ändå hugger ner skogen här om dem kunde ta med det också , så nu har jag kirrat lite ved åt mina föräldrar. (då blir dem glada)

    Sen har jag satt ihop lite snygga grejer som jag ska använda imorgon då jag ska göra lite provuppsättningar
    inför balen i år. Ska träffa C som blir min modell för dagen, så tacksamt .

    Att inte förglömma så var jag på jobb intervju idag, gick bra. Och kom dessutom på lite andra nya ideer angående mitt jobb. Apropå det så måste jag sätta mig och jobba ett par timmar imorgon så man hinner ifatt lite.
    Sen jobba om texten på hemsidan lite. Och framförallt jobba fram nytt material till mina broschyrer osv.
    Och så lite nya gerilla knep.

Var i stallet nu i em helt otroligt att jag hann allt på tre timmar ca. Vi var också ute och red i mörkret.

Det var kul och det gick bra. Hon stod inne idag med tanke på hur sent jag kom. Hon var riktigt mysig

ville kela. För er som inte vet så brukar jag ha problem med att få in henne från hagen så det brukar ta ca 2 tim extra

bara för att hon vägrar. Så skönt att hon var inne idag. Vi red i skogen dock inte så långt men det gick bra.

Tänkte ta en lång tur imorgon bitti. Jag ska ta stallet även på lördag och söndag, för då vet jag att jag har gjort allt

jag kan för att hålla henne i trim. Det är så att jag är andra skötare på henne. De andra rider henne inte så flitigt därav tror jag hagen grejen kommer ifrån hon rör på sig för lite delvis. Det där med längre turer och oftare är ju inte bara för hennes skull även för min så klart. I need to move my ass tooo.


Nehe bäst att go to sleep så man orkar upp vid halv 6 imorgon. Sleep tight


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0